REKRUTTERING – den rigtige person til jobbet med den relevante test til problemstillingen

Callesen Consulting har stor erfaring og succes med selection & search i forbindelse med rekruttering – altså at finde og udvælge den rigtige medarbejder til jobbet - og går langt for at finde den rigtige medarbejder i første forsøg.

Foranalysen er alfa og omega
Men hvad er ”den rette medarbejder til det rigtige job”? Har virksomheden egentlig brug for den medarbejder, de tror, de søger, eller er det i virkeligheden en helt anden profil, de skal bruge? Callesen Consulting tager del i denne proces, er proaktiv og starter derfor med at lave en foranalyse af, hvad medarbejderen skal løfte af opgaver. Selve interviewfasen - inden processen sættes i gang - er afgørende for at finde nøglen til virksomhedskulturen og nå frem til en karakteristik af den afdeling, den nye medarbejder skal træde ind i. Denne coachingproces er vigtig for rekruttering.

Rekruttering – mange elementer er i spil
Når vi har pejlet os ind på en klar profil af den kandidat, vi skal finde til en stilling, udarbejder vi en stillingsbeskrivelse og en kravprofil. Dernæst udarbejdes annoncer til fx internettet, dagblade, magasiner m.v. og selvfølgelig en medieplan. Vi gennemgår ansøgninger, laver ansøgeradministration, gennemfører samtaler og vurderer kompetenceniveau med relevante kandidater. Typisk præsenteres 4 kandidater for virksomheden til den indledende præsentation. Efterfølgende gennemføres personlighedstest og evt. færdighedstest med 1-2 finalister. På den måde undgår virksomheden at bruge unødige ressourcer og tid på rekrutteringsarbejdet med bl.a. tung ansøgeradministration. Virksomheden kommer derfor først på banen, når selve udvælgelsen skal ske, og de kommer selv til at vælge den medarbejder, de finder mest egnet og kompetent. Afslutningsvist gennemføres referencetagning.

Callesen Consulting rådgiver igennem hele forløbet kunden og fungerer som sparringspartner i den egentlige rekruttering.

Professionelle metoder og gennemprøvede tests
Selve den rekruttering, vi gennemgår, foregår via selection (annoncering) og search (headhunting) eller en kombination af begge. Vi har vores egen emnebank, lige som vi benytter sociale medier og trækker på vores store netværk, når vi skal finde den rette medarbejder i en rekruttering.

Vi anvender bl.a. NEO-PI-3 og Insights Discovery personality test, som er højtestimerede og unikke testsystemer.

Garanti for træfsikkerhed
Callesen Consulting tilbyder et halvt års garanti på nye ansættelser. Det skal forstås sådan, at hvis den rekrutterede medarbejder bliver opsagt eller selv siger op inden for et halvt år efter ansættelsen, finder vi en ny kandidat til stillingen vederlagsfrit.

Kontakt os og hør mere om vores ydelser og konkurrencedygtige priser, som er baseret på en fast pris.

Aktuelle stillinger

Økonomi-/regnskabsmedarbejder

  

Kontakt

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

+45 2128 0596

Callesen Consulting is not using cookies on this website.